Skip to main content

Շշուկներ սենյակների մասին


Ամեն ինչ աննկարագրելիորեն մոգական էր թվում մանկությանս տարիներին, ամեն ինչ շատ մեծ էր ու լի առեղծվածներով: Մեր տանը, համոզված էի, դեռևս կային անկյուններ, որ թվում էր՝ բացահայտվելու են, երբ մի քիչ էլ մեծանամ: Ես չէի կարողանում տունն ընկալել ամբողջության մեջ ու սենյակներից յուրաքանչյուրն իր յուրահատուկ նշանակությունն ու իմաստը ուներ իմ մտքում: Ու հետո ես համոզված էի, որ ինձնից թաքցնում են սենյակների գլխավոր իմաստը ու խաբկանքի մեջ էի, երբ պարզվում էր, որ այս մեկը քնելու համար է նախատեսված, մյուսը՝ հյուրերի: Հնարավոր չէ՝ պնդում էի ու շարունակում յուրաքանչյուր սենյակի մեջ գտնել իր մոգականության աղբյուրը:

Ննջարանի հետ կապն ամենաուժեղն էր. այն երևակայությանս մեջ կապույտ ու քնեցնող երանգով է տպավորվել, որ ամեն անգամ այդ գույնը հիշելիս մարմնովս հաճելի դող էր անցնում ու սենյակն ինձ ապահովության զգացոմ էր տալիս: Ննջարանում իմ բոլոր մանկական վախերը մեղմանում էին ու վերածվում հեքիաթների, որ հետո անպայման ինքս էի պատմում մայրիկին՝ քնելուց առաջ: Ննջարանում ժամանակը կանգ էր առնում, իսկ դա ցրում էր իմ անհանգստությունները, քանի որ փոքր տարիքում շատ պարզորեն զգում էի, որ ժամանակն իմ թշնամին է ու ի վնաս ինձ է շարժվում՝ ձեռքիցս խլելով տան կախարդական հատկությունները ու սենյակները դարձնելով էլ ավելի հասարակ ու ըմբռնելի: Ննջարանում կանգ էր առնում իմ փոքրիկ ու դեռ նոր ձևավորվող ենթագիտակցության հոսքը ու ես ընկնում էի այլ իրականության մեջ, որտեղ վտանգ հնարավոր չէր զգալ՝ անգամ մեծ ցանկության դեպքում:

Հյուրասենյակը հիշեցնում էր ինձ դրսի աշխարհը՝ լի օտար մարդկանցով  ու իրենց օտար սովորություններով, որ փչացնում էին սենյակների խորհրդավորությունը: Հյուրասենյակի պատերի գույնը ինձ ոչինչ չէր հուշում ու ոչ էլ պատմում էր իր ներսում եղած գաղտնիքների մասին ու ես ստիպված էի լինում, ականջներս սրել ու երկար նայել պատերին՝ իրենցից գոնե մի գաղտնիք կորզելու համար: Ու հետո դեպի հյուրասենյակ մուտքը հատուկ պայմանով էր ու այնտեղ երբեք չէր կարելի այնքան խաղաղված լինել, ինչպես ննջարանի կապտավուն պատերի ներսում: Հյուրասենյակում կյանքիս ժամերը ավելի արագ էին շարժվում ու ես չէի հասցնում փախնել իրենցից ու հայտնվում էի ժամանակի անվերջ վազքի տակ:

Միջանցքը անցում էր, իսկ անցումները միշտ էլ տարաշխարհիկ էին ու անվերջանալի ձգվում էին դեպի զուգահեռ իրականություններ: Բավական էր միայն կանգնել միջանցքի մեջտեղում ու միագույն հատակը տեղում կհուշեր քեզ, թե որ իրականության մեջ պիտի հայտնվել այդ օրը և թե ուր գնալ՝ այնտեղ հասնելու համար:

Իսկ պատշգամբից վախենում էի, այնտեղից դեպի իմ ապահով տարածք շատ հանգիստ կարող էին ներխուժել ամենատարբեր արարածները, որ կարող էին դրսի աշխարհում պատահել: Պատշգամբի դուռը միշտ չարագուշակ էր ու վախեցնող, այնտեղ թաքնված էին բոլորիս համար տհաճ ու անցանկալի ձայներ, որ միայն գիշերն էին համարձակություն առնում ներս թափանցելու:

Դեռ փոքր հասակում տան ու ներսում գտնվող սենյակների հետ կապվածությունը ուժեղ է եղել: Ոչինչ երբեք չի կարողացել փոխարինել այն հանգստությանն ու թեթևությանը, որ զգացել եմ տան պատերի ներսում:

Ու հետո մի բան էլ կար՝ ես համոզված էի, որ մեծ ցանկության դեպքում տան դուռը բացելիս ամեն անգամ կարող եմ այլ աշխարհում հայտնվել, իսկ գիշերը տանը թափառելու դեպքում՝ համոզված էի, որ գտնելու էի գաղտնարաններ ու դռներ, որոնք ցերեկը գոյություն չէին ունենալու: Իմ համոզմունքերն իրական էին, խանգարում էր միայն չիմացությունը, որովհետև նաև համոզված էի, որ տան մեծ գաղտնիքը ամենաշատը միջանցքին է հայտնի:

Իսկ միջանցքը՝ լուռ էր ու ցավալիորեն թաքցնում էր կախարդության հետքերն ինձնից՝ իրեն ամենաշատը վստահողից:

Comments

Popular posts from this blog

Միալար

Աշուն է...Բռռռ: Սկսել եմ մրսել: Դրսիս ու ներսիս ջերմաստիճանները հավասարվել են իրար: Ուղղակի ցուրտ է: Չէ, դժգոհ չեմ: Սովոր եմ ցրտին: Արդեն երկու տարի է ներսիս սառնության հետ հաշտվել եմ: Երկար ժամանակ կռիվ-կռիվ էինք խաղում, ավելի ուշ փորձեցինք հաշտվել, անգամ միասին տանգո ենք պարել բաց պատշգամբում, հետո էլի կռիվներ....էս անգամ բարձերով էինք կռիվ անում, երեխեքի պես, իրար բմբուլները քամուն էինք տալիս, հետո սովորեցինք իրար վրա ուշադրություն չդարձնել: Ես ցերեկներն էի արթուն, ինքն իր գործը գիշերներն էր անում, դե մեկ էլ մայրամուտին: Հետո արդեն մոռացանք իրար գոյության մասին: Հա, արդեն դրսում էլ է ցուրտ: Էդպիսին է սառնությունը: Բավարարվել չունի: Դե իհարկե, ներսս իրեն հերիք չէր, անպայման պիտի դրսում էլ ցույց տար իրեն: Հոգնել եմ արդեն: Ձեռքի հետ էլ դողացնում եմ, փաթաթվել եմ ծածկոցի տակ, ինքս ինձ համոզում եմ, որ ինձ դուր է գալիս ցուրտը: Այս մի անգամն էլ ստացվեց համոզել: Ես սիրու՛մ եմ ցուրտը: Ու մեկ էլ գրել չի ստացվում: Ոչ մի կերպ: Ոչ սկզբից, ոչ վերջից, ոչ մի տեսակի: Դատարկությու՞ն...Չէ՛: Դաոն վկա, ս...

Ճռռոց

...Լավ, կգնանք: Խոստանում եմ: Երջանիկ էի: Գիտեի, որ իր խոստման տերն է: Ու էդպես էլ եղավ: Գնացինք: Ճանապարհին նախապատրաստվում էի այդ ամենը տեսնելուն: Ինձ ուժ էի տալիս, բռունցքներս պինդ սեղմել էի: Մետրոյով էինք գնում: Ռելսերի ձայնը հաճելի էր: Սիրտս անհանգիստ էր, ուժեղ էր բաբախում: Չէի ուզում, որ շուտ հասնեինք: Էնքան հուզված էի, որ նկատեց: -Դե լավ, հասնում ենք, քիչ մնաց: Ախր չգիտեր, որ ուզում էի՝ չհասնեինք, բայց եթե այդ ամենն իրեն ասեի, ինձ գժի տեղ կդներ ու կասեր՝ ամբողջ ամառ հոգիս հանեցիր, թե գնա´նք: Հիմա էլ չես ուզում: Շատ լավ, հետ ենք վերադառնում: Սարսափած իր խոսքերից (որոնք կասվեին, եթե ինձ լավ չպահեի) լռեցի: Վերջապես հասանք: Դուրս եկանք մետրոյից ու սկսեցինք քայլել: Դրսում դեռ լույս էր: Քայլեցինք երկար: Արդեն երևում էր տունը: Սիրտս սկսեց ավելի արագ խփել: Անցանք հին աղբարկղի կողքով: Նայեցի աղբարկղին՝ շատ էի կարոտել: Մոտեցանք դարպասին: Խնդրեցի, որ ես հրեմ դարպասը: Չմերժեց: Հրեցի: Դժվարությամբ բացվեց: Բացվելուց էլ ճռռաց: Հին ճռռոց էր դա: Ականջներումս փորձեցի պահել այդ ձայնը...

Թալիսմանը

Իրեն արգելված է եղել ումպ անել դեղին բաժակից՝ դրված սեղանի ուղիղ կենտրոնում, մեջն էլ սպիտակ փոշի, որ վայրկյաններ առաջ ունեցել է իր հստակ կլորավուն ձևը: Իրականում բաժակն այնքան դեղին չի եղել, որքան դեղնած։ Ժամեր առաջ սպիտակ ու ոսկեգույն համադրությամբ ատամներ ունեցող բժշկուհին ասել է իրեն, որ արգելում է հենց այդ բաժակից օգտվելը. - Քոնը չէ, Էլիզա, հազար անգամ ասացի, այն մյուս հիվանդին է պատկանում: «Հենց առաջին պահից, երբ տեսա այդ անհասկանալի գույն ունեցող սեղանը, միանգամից ներսս մթնեց»,- այսպես է պատմել Էլիզան, երբ բժշկուհին հարցրել է, թե ինչու է ապշած նայում այդ կենցաղային հասարակ առարկային: Էլիզան, երբ տեսել է հիվանդանոցում իրեն հատկացված տեղը, միանգամից բացականչել է, որ իրեն դուր է գալիս ու պալատի փոխարեն անընդհատ դղյակ բառն է օգտագործել, երևի սխալմամբ, իսկ հետո Էլիզայի պալատի անունը հենց դղյակ էլ մնացել է` նույնիսկ բժիշկների շշուկներում: Երբ բժշկուհին այդ օրն իրեն զգուշացրել է ոչ մի դեպքում չօգտվել սեղանին դրված բաժակից, Էլիզան խելոք գլխով է արել բժշկուհուն ու այդ պահին աչքը պատահաբար...